چگونه فرم لب‌ خود را بشناسیم و جذابیت طبیعی آن‌ را افزایش دهیم؟

لب‌های قلبی‌شکل یک کمان در لب بالایی دارند که به آن‌ها حسی لطیف و رمانتیک می‌دهد

نمای نزدیک از صورت جنیفر لوپز و آنجلینا جولی/AFP

درست مانند انتخاب رنگ زیر برای سایه‌های رژ لب یا انتخاب رنگ مو، شکل‌ لب هم در اینکه کدام روش آرایشی برای ظاهر شما مناسب است تعیین‌کننده است. شناخت فرم لب، به‌ویژه برای کسی که می‌خواهد لب‌های بزرگ‌تری داشته باشد، مهم است. برخلاف تصور رایج، شما واقعا نمی‌توانید (و نباید) شکل لب‌هایی را که دوست دارید روی صورتتان تقلید کنید. قرار نیست همه لب‌های بسیار بزرگ داشته باشند.

رناتا خیلمسکی، جراح زیبایی صورت و موسس جراحی زیبایی صورت رناتا (Renata Facial Cosmetic Surgery)، به ووگ عربی می‌گوید: «بیماران دیگر فهمیده‌اند که نمی‌توان با درمانی سریع در مطب لب‌های یک فرد مشهور را «قرض» گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید: «اکنون رایج‌ترین درخواست‌ها رسیدن به نسبت‌های خاص لب است. افراد معمولا نسبت ۱:۲ یا ۱:۱ یا گاهی ۲:۱ لب بالا و پایین را می‌خواهند.»

اینجا دقیقا همان جایی است که انواع فرم لب اهمیت پیدا می‌کند. رامتین کثیر، جراح پلاستیک و ترمیمی صورت، می‌گوید: «افراد بسیاری از چهره‌های مشهوری مانند آنجلینا جولی یا ریانا، که لب‌های برجسته و پرحجمی دارند، الهام گرفته‌اند. با این حال، تقویت فرم لب با روش‌های زیبایی فرایند دقیقی است که بسته به نوع لب‌های طبیعی خود فرد متفاوت است.»

حقیقت این است که صورت هرکسی برای لب‌های بزرگ مناسب نیست. بنابراین، قبل از اینکه سعی کنید از شخصیت مشهور مورد علاقه‌تان تقلید کنید، بهتر است ابتدا فرم لب خودتان را بشناسید.

لب‌های پُر ۱:۱

به گفته جیمی گرینبرگ، آرایشگر مشهور و موسس جیمی‌میکاپ (Jamie Makeup)، لب‌های پر شناخته‌شده‌ترین و رایج‌ترین فرم لب هستند. گرینبرگ می‌گوید: «به این معنا که لب‌های بالا و پایین به یک اندازه پُرند.» برخی از نمونه‌هایی که به خاطر لب‌های پر و متناسبشان شناخته می‌شوند، جولی، لوری هاروی و اسکارلت جوهانسون هستند.

لب بالایی پُرتر ۲:۱

یکی دیگر از فرم‌های شناخته‌شده لب‌های بالایی پُرتر است، مانند رزی هانتینگتون وایتلی.

لب پایینی پُرتر ۱:۲

برخی از نمونه‌های این نوع لب لانا کندور و سوفیا ورگارا هستند.

لب‌های گرد ۱:۱

در این نوع، لب‌های گرد به‌شکل طبیعی توپُر و برجسته‌اند و به‌شکل حرف O هستند. دکتر کثیر می‌گوید که این فرم لب چهره را جوان و شهوانی می‌کند. کری واشینگتن و جونگ هو یون هردو لب‌های پر و گرد دارند.

لب‌های قلبی‌شکل یا کمان کوپید ۲:۱

دکتر کثیر می‌گوید: «لب‌های قلبی‌شکل یک کمان در لب بالایی دارند که به آن‌ها حسی لطیف و رمانتیک می‌دهد. تیلور سوئیفت نمونه‌ای عالی از لب‌های قلبی‌شکل با کمان کیوپید است.» ریانا نمونه محبوب دیگری از کمان کیوپید است.  (Cupid، در اساطیر یونانی کوپید خدای هوس و عشق اروتیک است که با پرتاب تیر از کمانش افراد را عاشق می‌کند.) 

لب‌های نازک

دکتر کثیر می‌گوید: «لب‌های نازک ظریف‌ترند و ظاهری ظریف ایجاد می‌کنند، اما برخی از افراد ممکن است به دنبال افزایش حجم باشند تا لب‌هایشان را متناسب‌تر کنند. لب‌های اما واتسون، با اینکه نازک‌اند با ظاهر ظریف و کلاسیک او مطابقت دارند.»

لب‌های پهن

همان‌طور که در بالا ذکر شد، لب‌های پر اندازه و طول یکسانی ندارند. مورد مشخص: لب‌های پهن‌تر. گرینبرگ می‌گوید این نوع لب‌ها کشیده‌ترند و می‌توان کمی آن‌ها را پُرتر کرد، برای مثال توجه کنید به جولیا رابرتز و روزاریو داوسون.

لب‌های متمایل به پایین

این فرم لب‌ها به پایین کشیده شده‌اند. بریژیت باردو لب‌های متمایل به پایین داشت. از دیگر نمونه‌ها می‌توان به سیمون اشلی و اوبری پلازا اشاره کرد.

لب‌های نامتقارن

دکتر کثیر می‌گوید: «لب‌های نامتقارن، وقتی که یک طرف لب با طرف دیگر یا لب‌های بالا و پایین با هم مطابقت ندارند، می‌تواند ویژگی یکتایی به فرد بیفزاید. لب‌های کمی نامتقارن کریستن استوارت نشان می‌دهد که چگونه عیوب طبیعی می‌توانند فردیت شخص را افزایش دهد.»

لب‌های غنچه

اکنون به سمت قلمرو درمان‌های زیبایی می‌رویم، چراکه لب‌های غنچه معمولا با پرکننده حاصل می‌شوند. دکتر کثیر می‌گوید: «لب‌های غنچه، که با افراد مشهوری مانند کایلی جنر رایج شد، بر پر بودن لب‌های بالا و پایین تاکید می‌کند تا ظاهری پُرتر و شاداب‌تر ایجاد کنند.»

لب‌ روسی

در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین فرم‌ لب در دنیای درمان‌های زیبایی لب‌های روسی‌اند. گرینبرگ می‌گوید: «این فرم لب‌ها لب‌هایی عروسکی‌اند با کمان کوپید مشخص.» به گفته دکتر کثیر، این روشِ پرکننده روی افزایش قله‌های طبیعی لب بالایی تمرکز دارد و ظاهری کاملا متمایز و متقارن ایجاد می‌کند. ما نمی‌دانیم که آیا تسا تامپسون یا سابرینا کارپنتر عمل زیبایی انجام داده‌اند یا لب‌هایشان طبیعی است، اما آن‌ها می‌توانند الهام‌بخش این ظاهر باشند.

چگونه زیبایی فرم طبیعی لب خود را تقویت کنیم؟

پرکننده لب

همیشه می‌توانید از پرکننده یا فیلر استفاده کنید، اما مهم است که آرام‌آرام پیش بروید. هنگام تقویت فرم لب، بهتر است رویکردی تدریجی داشته باشید و نزدیک به نقطه شروع طبیعی بمانید. برای مثال، اگر نسبت لب‌ها ۱:۱ باشد، پیشنهاد می‌شود این نسبت را حفظ کنید.

بالا کشیدن (لیفت) لب

دکتر کثیر می‌گوید: «اگر به جای افزایش حجم، بیشتر نگران بالا کشیدن لب بالایی هستید، کشیدن یا لیفت لب انتخاب درستی است. این روش جراحی فاصله بینی و لب بالایی را کم می‌کند و لب‌ها را بدون تزریق پُرتر نشان می‌دهد.»

نحوه انتخاب بهترین روش

دکتر کثیر توضیح می‌دهد: «چه لب را بکشید یا آن را با فیلر تقویت کنید، هدف ایجاد لب بالایی مقعر و کوتاه‌تر است که تناسب قرمزی لب و دندان‌ها را نشان دهد. برای رسیدن به این هدف، اگر لب بالایی فردی بلند و کشیده است، جراحی لیفت لب اغلب بهترین گزینه است. برای کسانی که به‌شکل طبیعی لب بالایی کوتاه‌تری دارند، این کار را می‌توان با فیلر و با محافظه‌کاری بیشتر انجام داد.»

چگونه لب‌های نازک‌ را پُرتر نشان دهیم؟

گرینبرگ می‌گوید: «شما می‌توانید با تسلط بر نحوه کشیدن خط لب به لب‌هایی پر دست پیدا کنید.»

ابتدا خطی لبی را انتخاب کنید که هم‌رنگ لب شما باشد، سپس «روی کمان کوپید لبتان خط بکشید تا ظاهری کامل داشته باشید. استفاده از رژ لب نود باعث می‌شود لب‌هایتان پُرتر به نظر برسد، زیرا اگر از رنگیکه با پوستتان بسیار متمایز است استفاده کنید لب‌هایتان کوچک‌تر به نظر می‌رسند. رژ لب نودی را انتخاب کنید که چند درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد».

درنهایت، اگر می‌خواهید لب‌هایتان پُرتر به نظر برسد، گرینبرگ توصیه می‌کند به جای اینکه لب‌هایتان را مات نگه دارید، از براق‌کننده لب‌ استفاده کنید. او می‌گوید: «بازتاب نور براق‌کننده لب‌های شما را پُرتر نشان می‌دهد.»

بیشتر از مُد و زیبایی